Przejdź do głównej treści
Rozmiar czcionek: A A+ A++

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Wizyta w Rumunii

Czcionka:

7 czerwca 2022 r., po wielogodzinnej podróży dotarliśmy do Ramnicu Valcea, aby zakończyć pracę na projektem „Rivers in our cities”. Środa to bardzo pracowity dzień, rano prezentacje w szkole (My, Nasze miasto i szkoła oraz Nasze rzeki w literaturze i legendach). Po południu spacer na wzgórze Capela Hill i praca w grupach międzynarodowych.

Czwartek to wyjazd naszej grupy do największej elektrowni wodnej w Rumunii Lotru Hydropowerplant. Elektrownia ta daje Rumunii 7% energii elektrycznej i co niezwykle ważne dla naszej planety, jest to czysta energia.
Piątek spędziliśmy na Politechnice w mieście Sibiu w Transylwanii, gdzie uczestniczyliśmy w zajęciach warsztatowych z robotyki i automatyki.

Kontynuując naszą przygodę w Rumunii w sobotę zwiedziliśmy Klasztor Prawosławny Cosia i Park Narodowy Cosia w Karpatach. Podczas długiego spaceru Podziwialiśmy piękno górskiej przyrody i mogliśmy zobaczyć tablicę informacyjną wykonaną przez naszych rumuńskich partnerów w ramach projektu.

Niedziela w Rumunii to także pracowity dzień. Rano udaliśmy się do szkoły by stworzyć wystawę pt. „Rzeki w naszych miastach dziś i w przeszłości”. Następnie grupy hiszpańska i francuska przedstawiły nam podsumowanie mobilności w ich krajach. Na koniec pracując w grupach międzynarodowych wspólnie rozwiązaliśmy kilka quizów sprawdzających naszą wiedzę po zakończeniu projektu.  Wieczorem natomiast czekała nas świetna zabawa podczas kolacji pożegnalnej.

Poniedziałek to ostatni dzień, który spędziliśmy w Rumunii. Pożegnaliśmy gospodarzy i wszyscy udaliśmy się do Bukaresztu. Na lotnisku musieliśmy się rozstać z naszymi nowymi przyjaciółmi z Niemiec, Hiszpanii i Francji. Niestety nie obyło się bez łez. Na szczęście już wymieniamy się wiadomościami a dzięki  technologii możemy widywać się codziennie.

Erasmus+ w Rumunii („Rivers in our cities”)