Przejdź do głównej treści
Rozmiar czcionek: A A+ A++

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Rok 2011

Czcionka:

Relacja z wizyty uczniów z Forcheim w I LO 27.02.-05.03.2011

W niedzielę 27 lutego 2011 na dworcu w Częstochowie, tuż po godzinie 8.00, powitaliśmy naszych niemieckich przyjaciół z Forchheim. Przyjechali z rewizytą w ramach wymiany polsko-niemieckiej.

W poniedziałek i we wtorek zaprosiliśmy ich do szkoły. Trochę obawialiśmy się, jak nasze małe, wiekowe liceum wypadnie w porównaniu z ich dużym i nowoczesnym gimnazjum. Niesłusznie, ponieważ w I LO panuje niepowtarzalny klimat i to właśnie spodobało się Niemcom. Uczestniczyliśmy w zajęciach integracyjnych, pokazaliśmy naszym gościom miasto, wspólnie gotowaliśmy, zwiedziliśmy Jasną Górę. Klasztor wywarł na nich duże wrażenie, bardzo podobała im się biblioteka.

W środę pojechaliśmy na dwudniową wycieczkę. Zwiedziliśmy kopalnię soli w Wieliczce i Kraków. Cały czas towarzyszyło nam słońce! Wieczór spędziliśmy spacerując krakowskimi uliczkami. Po wyczerpującym dniu dzieliliśmy się wrażeniami w hotelu „Renesans”. Następnego dnia, wcześnie rano, wyjechaliśmy z Krakowa do Oświęcimia. Choć przewodnik mówił po niemiecku i nie wszystko dokładnie zrozumieliśmy, było to dla nas wstrząsającym przeżyciem. W godzinach wieczornych dotarliśmy do Częstochowy. W domach czekała niespodzianka - pyszne pączki i faworki!

Piątkowe przedpołudnie spędziliśmy w szkole i obejrzeliśmy prezentację multimedialną na temat naszego kraju, przygotowaną przez Amadeusza i Kamila. Potem nasi goście brali udział w quizie dotyczącym Polski. Po południu niektórzy wybrali się do kina lub na zakupy, inni wypoczywali w domach. Sobota upłynęła szybko na przygotowaniach do wyjazdu. Żegnaliśmy się ze łzami w oczach. Obiecaliśmy sobie, że jeszcze kiedyś się spotkamy.

Wymiana była dla nas bardzo ciekawym doświadczeniem. Z pewnością pozostanie na długo w naszej pamięci. Pani Dziąbor i pani Szczeszek dołożyły wszelkich starań, aby wszystko przebiegło zgodnie z planem, we wspaniałej atmosferze.

Julia Kaczmarek z Id

Relacja z wizyty uczniów I LO w Forchheim w dniach 03.12 – 10.12.2010)

Dnia 3 grudnia 2010r. o godzinie 18.00 grupa młodzieży z naszego liceum spotkała się na dworcu, by wyjechać na wymianę do Niemiec - Forchheim. Podróż była długa i wyczerpująca. Wszyscy nie mogli się doczekać spotkania ze swoimi niemieckimi kolegami.

Jechaliśmy całą noc, a po przyjeździe na miejsce mieliśmy dzień odpoczynku z rodzinami niemieckimi oraz czas na zapoznanie. Wieczorem zebraliśmy się na przepięknym kiermaszu świątecznym (Weihnachtsmarkt) w Forchheim.

Następnego dnia rano wybraliśmy się na wycieczkę do Muzeum Lewisa (niesamowicie ciekawe i pełne informacji miejsce) i Jaskini Diabelskiej. Wieczorem znów spotkaliśmy się w Forchheim, by zobaczyć otwarcie okna adwentowego, co jest tradycją w Niemczech w czasie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia.

W poniedziałek zwiedziliśmy szkołę, która zrobiła na nas duże wrażenie. Później integrowaliśmy się w kawiarence szkolnej. Mieliśmy różne zadania w celu lepszego poznania siebie. Tego dnia uczestniczyliśmy również w zajęciach szkolnych. Po nich udaliśmy się na miasto, by tam rozwiązywać zadania z naszymi partnerami. Dostaliśmy mapy z zadaniami i musieliśmy szukać odpowiedzi chodząc po mieście. A zadanie nie było łatwe – zima i śnieg sypiący wielkimi płatami, jednakże widok urzekający.

Dzień kolejny to wycieczka do Norymbergii. Zwiedziliśmy tam muzeum zabawek oraz najpiękniejszy i najpopularniejszy w Niemczech kiermasz świąteczny. Na zakończenie dnia udaliśmy się do centrum hitlerowskiego, który wpędził nas w ponury nastrój. Na szczęście tylko na chwilę.

W środę niestety nasi niemieccy partnerzy musieli iść do szkoły, a my udaliśmy się do Bambergu. Jest to wspaniałe miasto z bardzo charakterystycznymi dla Niemiec budynkami. Często porównywane z Wenecją. Zachwyciło nas swoim urokiem, budowlami, a w szczególności historią. Słynie ono także z najlepszego piwa w Niemczech. Po tej wycieczce rozdzieliliśmy się. Jedna grupa pojechała na basen, a druga poszła do kina.

Kolejny dzień spędziliśmy na wspólnym tworzeniu plakatów dotyczących naszych doświadczeń zebranych w Niemczech. A wieczorem spotkaliśmy się razem z rodzicami naszych niemieckich kolegów w kawiarence szkolnej, gdzie przedstawialiśmy wcześniej zrobione plakaty oraz robiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

Ostatni dzień spędziliśmy na wspólnym gotowaniu. Świetnie się przy tym bawiliśmy, a przy okazji wspominaliśmy najpiękniejsze chwile spędzone w Niemczech. Po południu każdy pojechał do „swojego” domu, by spędzić ze sobą ostatnie chwile i aby się spakować.

O godzinie 18.00 wszyscy z wielkim smutkiem spotkaliśmy się na dworcu w Forchheim, by  podziękować za wspólnie spędzony tydzień i pożegnać się. Podróż była przygnębiająca i tym bardziej męcząca.

Ten wyjazd był dla nas wspaniałym przeżyciem, pełnym przygód, pozytywnych emocji i niesamowitych wrażeń. Z niecierpliwością czekamy na przyjazd naszych niemieckich przyjaciół w lutym.