Przejdź do głównej treści
Rozmiar czcionek: A A+ A++

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Rok 2016

Czcionka:

Wizyta niemieckich gości w Polsce 17-23.05.2016r.

W niedzielę dnia 17 kwietnia 2016 roku o godzinie 8:00 przywitaliśmy naszych gości z Forchheim, którzy przyjechali na coroczną wymianę polsko-niemiecką. Uczniowie naszej szkoły czekali na swoich partnerów  na dworcu z ciepłym powitaniem. Następnie wszyscy pojechali do domów, aby się rozgościć i zaaklimatyzować w nowym otoczeniu. Niedzielę spędziliśmy w rodzinnym gronie zapoznając gości z życiem w Polsce.

Następnego dnia w naszej szkole odbyło się oficjalne powitanie przyjaciół z Niemiec. Na sali widowiskowej czekały na nich niemieckie piosenki w wykonaniu uczennic naszego liceum, po których nadszedł czas na zapoznanie się. Po krótkiej prezentacji dotyczącej naszego kraju Wiktoria i Natalia przeprowadziły quiz dotyczący wiedzy o Polsce.  Jak się okazało, największą trudność sprawiało pytanie o barwy naszej flagi i znajdujące się w Polsce góry. Na zwycięzców czekały słodycze. Po przerwie obiadowej rozpoczęliśmy grę w podchody. Uczestnicy podzielili się na dwie grupy. Rozpoczęli zabawę od ułożenia mapy i szukania kolejno zaznaczonych na niej punktów. Po dotarciu do wyznaczonego miejsca, musieli wykonać zadania takie jak: rozmienienie polskich monet, zakup frytek na „alei frytkowej”, zaśpiewanie piosenki pod teatrem im. Adama Mickiewicza, taniec „kaczuszek” na placu Biegańskiego i wiele innych.

We wtorkowy poranek wyruszyliśmy do Oświęcimia, gdzie zwiedziliśmy obozy koncentracyjne. O godzinie 15:30 obejrzeliśmy wzruszający film pt.”Portrecista”. Ta wycieczka była dla wszystkich emocjonującym przeżyciem. Dzień spędzony w Auschwitz nakłonił każdego do refleksji i zapewne na długo pozostanie w naszej pamięci.

W środę udaliśmy się na Wawel, który swoim urokiem zachwycił wszystkich. Oczywiście weszliśmy  na wieżę, w której znajduje się dzwon Zygmunta. Po podziwianiu zamku i widoków  nadszedł czas  na obiad oraz dalsze poznawanie Krakowa.

W czwartek po opuszczeniu hotelu „Cracow” poznawaliśmy miasto spacerując  z przewodnikiem krakowskimi uliczkami. Kolejnym etapem pobytu w Krakowie było zwiedzanie fabryki Emalia Oskara Schindlera. Niestety czwartek to również dzień opuszczenia Krakowa. Zarówno polskim jak i niemieckim uczestnikom wymiany  pobyt w Krakowie bardzo się podobał; szkoda, że tak szybko musieliśmy wracać do Częstochowy.

Piątek od godziny 9:00 spędziliśmy na dniach otwartych naszej szkoły, gdzie czekało na nas mnóstwo atrakcji. Niemieccy uczniowie świetnie się bawili robiąc zdjęcia w „photo budce”, słuchając występu orkiestry, częstując się polskimi przysmakami i zwiedzając naszą szkołę. Około godziny 12 nasi goście rozpoczęli zwiedzanie Jasnej Góry, gdzie najbardziej podobała im się jasnogórska biblioteka. Po południu wybraliśmy się do Olsztyna na ognisko. Wszyscy świetnie się bawili smażąc kiełbaski i korzystając z ostatnich wspólnie spędzonych chwil.

Sobotni dzień większość uczestników  spędziło na zakupach czy w escape room’ie, inni wypoczywali w domach. Wieczorem nadszedł czas pożegnania naszych niemieckich przyjaciół. Wszyscy bardzo się ze sobą zżyliśmy, dlatego trudno  było nam się rozstać. Na szczęście niedługo znów się spotkamy, tym razem w Niemczech.

Pani Dziąbor oraz pani Szczeszek dołożyły wszelkich starań, aby czas upłynął nam w miłej i bezpiecznej atmosferze. Wszystko było dobrze zorganizowane, dzięki czemu nie mieliśmy czasu na nudę. Ten tydzień wniósł  wiele pozytywnych emocji w życie uczestników, z pewnością zapamiętamy go przez wiele lat.