Przejdź do głównej treści
Rozmiar czcionek: A A+ A++

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Rok 2017

Czcionka:

27 maja z radością rozpoczęliśmy drugą część wymiany z Forchheim w Niemczech. Podczas czternastogodzinnej podróży do Forchheim odczuwaliśmy wielką ekscytację wynikającą ze zbliżającej się przygody i świadomości spotkania z naszymi niemieckimi partnerami! Pierwszy dzień wymiany spędziliśmy na aklimatyzacji i zwiedzaniu pięknej Norymbergii oraz zaznajamianiu się z niemieckimi rodzinami, u których mieliśmy spędzić kolejne dni.

Następnego dnia wybraliśmy się do muzeum Levi Straussa w Buttenheim, gdzie poznaliśmy historię życia słynnego twórcy jeansów. Popołudnie spędziliśmy niezwykle aktywnie - uczestniczyliśmy w spływie kajakowym. Dla większości z nas  było to zupełnie nowe doświadczenie, dlatego w pierwszych chwilach czuliśmy się nieco niepewnie. Po kilku minutach, kiedy opanowaliśmy umiejętności wioślarskie, doszliśmy do wniosku, że jest to niezwykle radosne zajęcie. Wielu z nas odbyło orzeźwiającą kąpiel w rzece, co przy 30-stopniowym upale było nam bardzo potrzebne. Z kajaków wróciliśmy przemoczeni, ale  bardzo szczęśliwi. Była to dla nas ogromna frajda!

W poniedziałek zwiedziliśmy Ehrebürg Gymnasium – naszą partnerską szkołę z Niemiec. Tam zostaliśmy przywitani przez burmistrza miasta Forchheim oraz przez dyrektora szkoły. Uczestniczyliśmy w różnych zabawach integracyjnych oraz obejrzeliśmy dwie ciekawe prezentacje na temat tradycji we Frankonii - regionie Bawarii. Tego samego dnia wieczorem odbył się regionalny Greif-Keller, czyli festiwal podobny do Oktoberfest. Mnóstwo ludzi z różnych regionów Niemiec i świata przyszło tam, by porozmawiać i wspólnie spędzić czas.

We wtorek pojechaliśmy do Monachium – miasta, które zrobiło na nas ogromne wrażenie. Wzniesione w tym mieście budowle – w tym przepiękny Kościół Najświętszej Marii Panny nazywany też katedrą – sięgają czasów średniowiecza. W obrębie dawnych murów fortyfikacyjnych, których fragmenty nadal jeszcze można zobaczyć znajduje się wiele kościołów, a także ratusz na rynku Starego Miasta, starówka, pełna mieszczańskich domów i wąskich ulic, ogromny XIV-wieczny zespół pałacowy – wszystko to sprawiło, że poczuliśmy się jakby w innej rzeczywistości.

Z kolei w środę zwiedzaliśmy Bamberg – miasto położone w północnej części Bawarii, pośród malowniczych wzgórz w dolinie rzeki Regnitz. Dużo w nim małych, wąskich, wybrukowanych uliczek utrzymanych w klimacie przedwojennym. Atrakcją, która zrobiła na nas wielkie wrażenie były urokliwe ogrody różane. Pośród labiryntów stworzonych z bukszpanu, zwiedzający mogą podziwiać wiele gatunków róż, o niezwykle bogatej gamie barw. Niesamowite! Warto również dodać, że region, w którym leży Forchheim, jest pagórkowaty, dzięki czemu w drodze do Bambergu, czy do Monachium mogliśmy podziwiać niezwykle piękne krajobrazy - różnej wysokości pagórki, a nawet góry porośnięte w całości lasami liściastymi.

W czwartek uczestniczyliśmy w lekcjach wraz z młodzieżą niemiecką. Mieliśmy okazję zaobserwować różnice w niemieckim i polskim systemie szkolnictwa, co było bardzo interesujące. Wieczorem wszyscy uczniowie z wymiany wraz z opiekunami i z niemieckimi rodzicami spotkali się w szkole, by uroczyście zakończyć wymianę. Każdy z nas przyniósł rozmaite pyszności. Hitem były lodowe ptysie GabrielaJ Nikt nie mógł się im oprzeć! Oprócz tego była również tradycyjna sałatka z ziemniaków i wiele innych potraw.

Ostatniego dnia wykonaliśmy plakaty podsumowujące całą wymianę, a później graliśmy w siatkówkę plażową. Wieczorem, kiedy przyszedł czas na pożegnanie, nikt z nas nie mógł powstrzymać łez. Było nam bardzo przykro, że ten tydzień tak szybko przeminął. Jesteśmy jednak przekonani, że nie zaniedbany naszych znajomości, będziemy podtrzymywać kontakt, bowiem były osoby, które umówiły się ze swoimi partnerami na wakacje.

Podsumowując - wymiana była bardzo udana. Zawarliśmy znajomości na długie lata i spędziliśmy wspaniały czas, którego nigdy w życiu nie zapomnimy. Równocześnie zachęcamy innych uczniów do wzięcia udziału w takich wymianach, bo to wspaniałe doświadczenie!