Przejdź do głównej treści
Rozmiar czcionek: A A+ A++

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Erasmus+ „Razem w Europie dla zrównoważonej przyszłości”

Czcionka:

Erasmus+ w Finlandii

W niedzielę (01.05.2022r.) po wyczerpującej podróży samolotem i pociągiem grupa uczniów programu Erasmus + „Razem w Europie dla zrównoważonej przyszłości” wraz z nauczycielami nareszcie dotarli do Jyväskylä-miasta partnerskiego w środkowej Finlandii nad jeziorem Päijänne. W kolejnym dniu tj.2.05.2022r. uczniowie zwiedzili interaktywną wystawę w bio-fabryce „Metsä”. Po krótkiej prezentacji uczniowie mieli szansę zobaczyć proces przetwarzania drzew, dzięki  nowoczesnym technologiom takim jak okulary VR i interaktywne wystawy.

Następnie uczniowie po otrzymaniu drobnych upominków zwiedzili centrum miasta i korzystając z pięknej pogody wybrali się na spacer po okolicy.
W drugi dzień swojej przygody uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w wielu ciekawych wydarzeniach.Po raz pierwszy od dłuższego czasu zobaczyli się ponownie ze swoimi kolegami i koleżankami z Finlandii,a także zwiedzili miejscową szkołę w Petäjavesi.Uczniowie brali udział w wielu grach i zabawach,a także poznali wiele ciekawych informacji o Finlandii i regionie dzięki prezentacjom przygotowanym przez uczniów.Następnie zwiedzili muzeum papieru Serlachiusa w Mänttcie i mieli szansę zrobić swoje własne kartki papieru z papieru z recyklingu w czasie warsztatów w muzeum.

Następnego dnia w szkole w Petajavesi uczniowie mieli okazję brać udział w dyskusji na temat recyklingu i odnawialnych źródeł energii. Mieli też okazję  zwiedzić 250 letni kościół, który znalazł się na liście  światowego dziedzictwa narodowego UNESCO. Następnie  uczniowie mieli możliwość przedstawić swoje prezentacje na tematy związanie z ekologią i ochroną środowiska naturalnego.Ten pracowity dzień został zakończony miłym wieczorem intergracyjnym,gdzie cała grupa udała się do tradycyjnego fińskiego sklepu z czekoladą,gdzie kupili słodkie upominki i na kręgle do okolicznej miejscowości Hutunki. Kolejnego dnia swojej przygody nasi uczniowie mieli szansę stworzyć plakaty promujące dbanie o dobro naszej planety i zobaczyć jak wyglądają typowe zajęcia w fińskiej szkole.Pod koniec po zajęciach integracyjnych pożegnaliśmy się ze swoimi nowymi kolegami i koleżankami przed wyjazdem.

Erasmus+ Students Exchange meeting in Poland

02-07.04.2022 w ramach projektu "Together in Europe for a sustainable future" uczniowie szkół partnerskich z Volos w Grecji i Aachen w Niemczech spotkali się z naszymi uczniami w Gdańsku. Pierwszy dzień spotkania to zwiedzanie pięknego miasta Gdańsk z przewodnikiem i niesamowita wizyta w Muzeum II Wojny Światowej. Dziś tj 04.04.2022 odwiedziliśmy największa elektrownię wodną w Polsce Żarnowiec gdzie wszyscy uczniowie poznali zasady działania elektrowni i zdobyli wiedzę potrzebna do jutrzejszej debaty na temat odnawialnych źródeł energii. W drodze do Częstochowy zatrzymamy się w Toruniu na krajoznawczy spacer.

Wyjazd do Grecji

28.11.2021 r. grupa 6 uczniów naszego liceum wraz z 3 opiekunami wyjechała do Grecji w ramach projektu Erasmus + „Razem w Europie dla zrownoważonej przyszłości”. Podczas pierwszego dnia pobytu zwiedziliśmy muzeum archeologiczne oraz Akropol. W drodze do Volos, gdzie znajduje się szkoła partnerska, odwiedziliśmy niesamowite miejsce - Stayros Niarchos Foundation Cultural Centre.

Kolejny dzień to zwiedzenie wspaniałych i majestatycznych Meteorów, nasza niezwykła grupa Erasmusa miała tę niepowtarzalną okazję, aby odwiedzić wiszące klasztory. Kolejny dzień przyniósł kolejne możliwości, każda z grup partnerskich mogła zaprezentować wiadomości na temat odnawialnych źródeł energii w naszym mieście, regionie i kraju. Maja Słomian przeprowadziła niezwykle ciekawy wywiad z aktywistą Piotrem Strachem, który dzieli się swoją wiedza na temat planów wykorzystania zasobów solarnych, czy wiatrowych, aby dostarczyć prąd do naszych domów i innych instytucji.  Odwiedziliśmy również jezioro Karla, które było osuszone w celu uprawy ziemi, a obecnie trwa projekt przywrócenia jeziora. Niestety skala zniszczenia jest niewyobrażalna, a jego obecny zasięg to 1/20 tego, co stanowiło w przeszłości. Nadal jednak jest nadzieja na odzyskanie pierwotnego obszaru jeziora. Mieliśmy również okazję odwiedzenia farmy solarnej w Volos, gdzie poznaliśmy zasady działania paneli słonecznych.

Ostatni dzień to dzień pożegnania ze wszystkimi naszymi partnerami. Greccy koordynatorzy przygotowali imprezę - niespodziankę. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że udało się poznać wspaniałych ludzi, nawiązać świetne relacje i poszerzyć wiedzę nie tylko związaną z odnawialnymi źródłami energii, ale również międzykulturową. Nie możemy się doczekać kolejnych spotkań:)

Logo polskie zwyciężyło w konkursie na znak graficzny projektu "Razem w Europie dla zrównoważonej przyszłości"

10 listopada 2021 r. odbyło się międzynarodowe głosowanie na logo naszego projektu Erasmus + pt."Razem w Europie dla zrównoważonej przyszłości", w ramach którego my jako szkoła partnerska przygotowaliśmy dwie propozycje logo. Znak graficzny przygotowany przez Matyldę Jureczko i Maję Słomian wygrał!!! Od tego momentu na wszystkie projektowe dokumenty są nim sygnowane.
SERDECZNIE GRATULUJEMY!!!!!

Wyjazd do Niemiec

28 listopada 2019 r. grupa Erasmus+ naszej szkoły wyjechała na wymianę młodzieży do Berlina i Aachen w Niemczech. Młodzież w składzie: Jakub Kowalczyk, Zuzanna Kołaczyk, Natalia Rodacka, Natalia Jarkiewicz i Dominika Musiał, wraz z nauczycielkami: p. Anetą Słomian oraz Iwoną Strzelecką, podczas wyjazdu: zwiedzili muzeum kapitalizmu w Berlinie, pracowali wspólnie nad tematyką ochrony środowiska w każdym z krajów partnerskich. Przeprowadzili wywiad z deputowanym Oliver Krischer - w przeszłości pracownikiem Federalnego Ministerstwa Ochrony Środowiska, odwiedzili niemiecki parlament oraz wzięli udział w wykładzie.

Oczywiście nie mogło obyć się bez odwiedzenia bożonarodzeniowych atrakcji na Charlottenburg Palace.

Kolejny dzień był kolejnym wyzwaniem dla naszej grupy. Wspaniała wizyta w Futurium w Berlinie oraz przejazd do Aachen - miasta naszych partnerów. Wraz z naszymi partnerami odwiedziliśmy Rhenish kopalnię węgla, gdzie oprowadził nas Michael Zobel, następnie mogliśmy porozmawiać z dość nietypową grupą ludzi mieszkających w domkach na drzewach w akcie protestu przed niszczycielską działalnością człowieka.

Pracowaliśmy również nad naszym projektem i przygotowaliśmy prezentację podsumowującą efekty naszej pracy.

Erasmus+ w Finlandii

Wyjazd do Niemiec (listopad/grudzień 2019)

Wizyta w Grecji (listopad/grudzień 2021)